PIRINEOS SUR 2026
Pirineos Sur
PIRINEOS SUR
Pirineos Sur 2026, musika ur gainean
2025-12-26
Huescako jaialdiak bere XXXIII. edizioaren lehen izenak iragarri ditu eta bere berezitasuna aldarrikatu du berriro ere: ur gaineko eszenatokia, abestiekin elkarrizketan diharduen paisaia eta belaunaldiak, generoak eta geografiak uztartzen dituen kartela.

Jaialdi batzuk kontzertu-segida gisa kontsumitzen dira, eta beste batzuk, berriz, bertan bizitzen dira. Pirineos Sur bigarren talde honetakoa da duela hiru hamarkada baino gehiagotik: esperientzia oso gisa bizi diren gertakari kulturalena, non musika ez zaion lekuari gailentzen, baizik eta berarekin bizitzen ikasten duen. 2026ko uztailaren 9tik 26ra bitartean, Lanuzako ur gaineko agertokia urtegiaren gainean azaleratuko da berriro, Foratata haitza harrizko lekuko dela, Kulturen Nazioarteko XXXIII. Jaialdia ospatzeko.

Kartelaren lehen aurrerapenak Pirineos Sur  Espainiako udako klasiko handienetako bat bihurtu duen bokazio eklektiko hori berresten du. José González, Rufus Wainwright, Suede, Bombas Estéreo, Nacho Vegas, Dani Fernández, Carlos Ares edo Valeria Castro elkarrekin bizi dira. Programazioak ez du konpartimentu itxirik, eta eszenen, estiloen eta sentsibilitateen arteko elkarrizketaren alde egiten jarraitzen du. Horiei La M.O.D.A., Hens, Sanguijuelas del Guadiana, ETS edo La Fuga bezalako izenak gehitu behar zaizkie, folk introspektibotik pop hedakorrera doan ibilbidean, brit pop noboso horretatik indie estatalaren ahots berrietara.

Irekiera, uztailaren 9an, asmoen adierazpen hutsa izango da dagoeneko: Jose Gonzalezen intimitate dotoreak eta Rufus Wainwrighten teatraltasun emozionalak, barren-barreneko eta edertasunezko gaua iragartzen dute, paisaiarekin partekatutako xuxurla ia. Egun bat geroago, Suedek brit poparen nerbio ukigabea ekarriko dio Lanuzari, Brett Andersonek malenkonia elektrikoa ere izan daitekeela erakutsiz, Nacho Vegasek bere idazkera zorrotza eta intimoa politikoarekin uztartzeko duen modu bakarra ekarriko duen bitartean. Lehenengo igandean Bonba Estereoaren txanda helduko da, anfiteatro naturala ospakizun kolektibo bilakatzeko prest, non cumbia, elektronika eta dantza nahastu egiten diren ilunabarraren islarekin uretan.

 

Gaur egungo korronteak eta nortasuna

Egitarauaren gainerako atalek jaialdiak gaur egungo korronteei eskaintzen dien arreta baieztatzen dute, nortasuna galdu gabe. Dani Fernandezek eta Hensek pop garaikidea ulertzeko bi modu irudikatzen dituzte, publiko gazte eta jendetsuarekin konektatzen dutenak; Carlos Aresek eta Valeria Castrok tradizioari nostalgiarik gabe begiratzen dion sentsibilitate autoral bat gorpuzten dute; La M.O.D.A. zuzeneko balio seguru gisa itzuli da, eta Sanguijuelas del Guadianak desbideratze lotsagabea ekarri dute. Itxiera, uztailaren 26an, jai-girokoa eta korala izango da, eta ETSk eta La Fumigak solemnitaterik gabeko agur batera gonbidatuko dute, haize eta lelo partekatuen erritmoan egindakoa.

Karteletik harago, Pirineos Sur jaialdiak eredu berezia izaten jarraitzen du. 2025ean, 47.000 ikusle baino gehiago bildu zituen, eta hainbat aldiz beteta egon zen, gainezka egin nahi ez duen hazkundea sendotuz. Aragoiko Turismo Merezimenduaren Domina jaso berri du jaialdiak, eta kultura lurraldearen motor bihurtzen jakin du, jatorrizko espiritua sakrifikatu gabe. 

Kartelaren diseinu berriak, izen propioak bigarren plano batean utziz eta eszenatoki flotatzailea zein paisaia protagonista bihurtuz, adierazpen estetiko eta etiko argia egiten du: hemen musikak ez du lekua estaltzen, lagundu egiten dio.

Jaialdi klonikoen eta esperientzia azeleratuen garaian, Pirineos Surrek entzuteko modu bat defendatzen jarraitzen du: motelagoa, arretatsuagoa, eta jakitun dena kantu batzuk beste era batera entzuten direla ur gainean flotatzen dutenean.

 






Kmon

Licencia de Creative Commons
Lan hau Crative-Commons-en Aitortu-Ez Komertziala-Lan Eratorririk Gabe Nazioartekoa 4.0 delako baimen pean lago




© Edukien kudeatzailea Gestor de contenidos HagaClic